3 proste ćwiczenia na powtórkę słownictwa

Source: pixabay.com

1.Stare dobre Bingo!

Może Was to zdziwić, a może nie, ale niektórzy uczniowie naprawdę nie wiedzą, co to jest bingo! A szkoda, bo zabawa jest przednia, a przygotowania niewiele.

a) Poproście uczniów, by każdy z nich przypomniał sobie jakieś nowe słowo albo dwa. Zapisz 12-16 słów na tablicy. Następnie poproście uczniów, by narysowali w zeszytach taką oto tabelkę i wpisali w nią 9 słów z tablicy:

 

significant difficult hilarious
ambitious patient outgoing
suspicious ambivalent sincere

 

b) Kiedy już są gotowi, ścieraj z tablicy słowa, bądź odczytuj je, ale nie po kolei. Jeżeli uczeń wpisał do tabelki starte słowo, stawia na nim krzyżyk. Kto pierwszy zakreśli wszystkie słowa woła „BINGO” i wygrywa.

Jeżeli chcesz nieco podnieść poprzeczkę, zamiast słów podawaj ich definicje bądź kontekst w jakim mogą się pojawić. Możesz również ułożyć zdanie np. That joke you told at the party was really….. i to uczniowie będę musieli zgadnąć, jakiego słowa brakuje.

2.Bluff

a) Podziel grupę na dwie drużyny. Każda drużyna wybiera po 10 słówek z jednej lekcji/unitu (upewnij się, że drużyny nie wybierają tych samych słówek).

b) Pierwsza drużyna podaje słowa oraz dobrą lub złą definicję, np.

charity – an organization that helps people in need

lub

charity – an organization that provides internet connections

c) Druga drużyna musi zdecydować, czy podana definicja jest poprawna. Jeżeli dobrze odpowie, zdobywa punkt.

d) itd., itd., aż wszystkie słowa zostaną powtórzone.

Kiedy zostaje mi tylko 5 minut lekcji zamiast dzielić uczniów na drużyny, proszę pojedyncze osoby, żeby zdefiniowały np. swoje ulubione słowo z lekcji albo słowo, które wydaje im się szczególnie przydatne.

3.What am I thinking of?

a) Tym razem uczniowie pracują w parach. Ważne, by siedzieli naprzeciwko siebie.

b) Każdy uczyń wybiera słowo i na karteczce zapisuje trzy inne powiązane z nim słowa np.

a feather – bird, light, tickle

c) Następnie wymienia się kartkami z uczniem siedzącym naprzeciwko. Kto pierwszy zgadnie o jakie słowo chodziło partnerowi, zdobywa punkt. Uczniowie grają tak długo, aż powtórzą wszystkie słowa z unitu/lekcji.

 

Dodaj komentarz